Gabriela Firea a discutat cu Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati si a ajuns la urmatoarea concluzie: Uber face evaziune fiscala si va fi interzis in Bucuresti. Asta e pe scurt, iar pe lung rezultatul a fost un comunicat sforaitor cu aceeasi esenta. Domnii care opereaza firmele de taximetrie din Bucuresti au spus ca Uber ii omoara, le face concurenta. Ce nu au spus domnii e ca:
-la Uber clientii acorda calificative, iar soferii punctate prost nu sunt acceptati de cleinti. Vor introduce si firmele de taximetrie sistemul asta? Il vrem! (acum exista la una sau doua firme, dar mai mult de forma)
-la Uber soferii acorda calificative clientilor. Daca un meltean faca scandal in doua masini Uber, ceilelti il pot refuza. Vrem asta! Si clientii trebuie sa arate a oameni.
-ce vor face domnii patroni de la firmele de taximetrie, daca vom face 100 de reclamatii impotriva unui sofer cocalar sau hot, cum sunt foarte mutli in Bucuresti? Vor ignora mesajele, ca pana acum? Ce va faca doamna Gabriela, de la Primaria Capitalei, sa isi protejeze cetatenii? Sa va face ca le traseaza sarcini celor de la firma de taximetrie, iar acestia vor ignora mesajele?
Inainte de a va povesti cum e cu Uber si cu taxi, va intreb: ati auzit/vazut vreodata in sofer de taxi pedepsit, scos din messerie? Vorbesc de unul care are n reclamatii, un scuipator de seminte, fumator, manelist si ghertoi. Ati vazut vreunul pedepsit? NU. El e in continuare in traffic.
Pe cand la Uber, daca dai de unul din asta, in saptamana urmatoare el iese de pe piata, nu il mai ia nimeni.
Asa ca, umil cetatean al Bucurestiului, doresc sa ma simt protejat, doamna Gabriela. Doresc sa pot lasa iubita, mama, copilul, intr-un taxi bucurestean, fara teama ca melteanul o va lua pe traseul ocolit, apoi va deveni agresiv cand femeia nu o sa ii dea de dooua ori suma de pe ceas. Pe oamenii astia cum ii protejati? Ca am inteles ca pe patronii de taxi i-ati luat la sanul dumneavoastra.

Pana sa ma intereseze parerea dvs. despre Uber, ar trebui sa stiti ca acum sunt de 1000 de ori mai in suguranta in Uber decat in taxi, ca acum ma simt de 1000 de ori mai bine cu Uber decat cu taxi. Iar dumneavoastra imi luati acest drept, de a fi simti in siguranta si bine si nu puneti nimic in schimb. Ok, interziceti Uber, dar cum veti controla firmele de taximetrie? Cum stiti ca vor respecta in standard pe care cum nu dau doi bani? De ce nu i-ati controlat pana acum?

De Silviu Iliutacronicipebune
Experienta:
Azi nu mi-a taiat nimeni calea, nu am fost claxonat de 20 de ori la semafor. Ma simt ca intr-un oras aproape civilizat..
Chiar nu intelegeam de ce se circula atat de bine, pana am aflat ca taximetristii sunt in greva. Protesteaza impotriva celor de la UBER.
Sunt de partea taximetristilor!
Sper sa fie un protest luuuuuung si frumos, sa tina ani de zile. Iar eu, intre timp, ma sacrific si merg cu UBER.
Care e diferenta?
I-am facut reclamatie unui taximetrist, cel din intamplarea de mai jos:

-La mine in masina se fumeaza. Lu’ cine nu-i convine…
Si taximetristul/a isi aprinde inca o tigara. Nu imi dau seama daca e barbat sau femeie. Eu am mai auzit femei care fumeaza mult si vorbesc ca Vader. Una e matusa mea.
Daca vedeti, in zona Berceni, un taxi care a luat foc si un taximetrist rosu la fata si cu ochii bulbucati, sa stiti ca nu e ceea ce pare. Dupa ce a fumat vreo 5 tigari, mi-am aprins trabucul pe care il pastram pentru ziua mea. Sarbatoresc mai deveme.
Acum imi dau seama ca e femeie, pentru ca mi se vaita ca ii curge rimelul.
-Uite, dom’ne, un gheu de ala!
Imi arata pe geam un baiat cu pantaloni stramti. Ceea ce ma mira pe mine e capacitatea extraordinara a sa de a a vedea prin ceata.
-De unde stiti ca e gheu din ala?
-Ba, nene! Nu vezi ca are pantalonii stransi pe c*r si palariuta? Pai asta e barbat? E gheu, da-l in mortii ma-sii!
-Asa ma imbrac si eu seara, cand ies la agatat! o intarat putin.
-Da-te dom’ne jos din masina, dracu’, ca n-am eu nevoie de banii la ghei!

Dupa reclamatie nu s-a intamplat nimic.
Alta data, in nebun a lasat o fata in camp, undeva dupa Baneasa, la 3 dimineata. Indraznise sa ii spuna sa nu mai fumeze in masina. L-a filmat si a dus inregistrarea la firma de taxi. Credeti ca s-a intamplat ceva? Ei, na! Melteanul conduce in continuare prin Bucuresti.

Concluzie: voi merge cu taxi si voi fi de acord cu taximetristii in momentul in care si ei vor avea un sistem FUNCTIONAL (nu facatura de acum) prin care publicul va putea lasa calificative. Atat de simplu! Sigur ca se poate intampla si la UBER sa dai de un mitocan, dar e mult mai simplu sa scapi de el, reclamandu-l. Bineinteles ca trebuie sa existe cadru legal si egalitate de sanse  intre firmele de taxi si UBER, asta e de la sine inteles.
Daca esti un taximetrist onest, care se poarta corect cu clientii, TU ar trebui sa lupti primul pentru sistemul asta de calificative. Meltenii din randurile voastre va fac renume prost, ii fac pe oameni sa generalizeze si sa va dispretuiasca, si va fura painea. Protestul tau, de taximetrist curat si adevarat, ar trebui sa fie exact pentru asta.
De Silviu Iliutacronicipebune

PAGINILE MELE DE FACEBOOK  Silviu Iliutacronicipebune

Acum poti FACE COMANDA PENTRU NOUA CARTE, „AM GASIT UN TITLU”, pe www.bookzone.ro. Transport GRATUIT, daca iei si „Toate titlurile bune au fost date”
Daca ai chef sa citesti, comanda pachetul aici sau telefonic: 031-433.51.65
P.S Se livrează și internațional.

Fragment din cartePatul fecioarei era cel de sus, dean supra Alionei, o basarabeancă zdravănă de 0.12 tone.
-Crezi că au adormit? o întreb.
-Carmen, da. Dar Aliona nu, că încă nu a început să vorbească în rusește.
Am început să ne sărutăm în liniște printre sforăiturile lui Carmen.
Iar eu, mi-am trimis mâinile în expediție pe corpul ei.
Pfoai, ce excursii! Ce ținuturi noi am descoperit în noaptea aia! Zone tropicale umede, munți și dealuri pe unde nu mai călcase picior de bărbat.
Apoi podișul, unde fusese cândva o junglă amazoniană. Și pe care nici măcar Soarele nu-l văzuse până acum.
Nu mai știam nici cum mă cheamă, eram transpus tot în Manualul de Geografie al Ameliei.
I-am dezbrăcat bikini roz pe care îi văzuse toată Politehnica și am început să explorez cu grijă Marele Canion din Slobozia.
-Mai ușor cu mâna, Tăntălăule, ca îmi vine să gem, îmi șoptește la ureche.
-Bine, gemi!
-Nu pot, Aliona e trează. În pana mea!
Așa că mi-am chemat mâinile din expeditie și m-am mulțumit cu sărutări.
-Trebuie să îmi zici ceva trist, m-am încins prea rău și vreau să îmi treacă până adoarme, îmi zice.
-Mâine am predare la corporație. După ce facem dragoste, mă duc să termin câteva grafice.
-Nu așa de trist, Iubire, că îmi trece de tot.
Aliona aia era de comă! Trebuia să îi pun ceva în apă ca să adoarmă! Mă gândeam să bat pe la ușile căminului, să dau șpagă cuiva și să o mut acolo.
-Uşide becu’! Uşide becu’! urlă Aliona.
-Gata, doarme bestia? o întreb pe Amy.
-Nu încă, asta e în basarabeană. Îi intră lumina de la felinar
în ochi.”
aaa

 

 

 

 

 

6 thoughts on “Gabriela ne lasa fara Uber.

  1. Andrei George says:

    Sunt un sofer de taxi. Iti citesc toate cronicutele, am cumparat cartile… De data asta gresesti. Pentru ca generalizezi. Ti-ar placea sa te bag in aceeasi galeata cu cei de la antene? Sau cu Felix, Becali si alti scriitori contemporani?…
    Ah, am uitat sa mentionez ca sunt sub tutela Pelicanul. Si mai rau, este?… Eh, afla ca imi fac meseria cu demnitate si cu zambetul pe buze. Masina e o amarata de Octavia, vesnic curata( altfel nu puteam sa stau 10h/zi imbracat la camasa) si cu EuropaFm sau Magic in surdina…Am permis din 1995. Atestat din 2000,reinnoit acum 3 ani. Cazierul e curat, si cel auto la fel, altfel nu mai pot sa activez. Ce nu e safe pentru tine in tot ce spun? Sau e mai ok sa vina un student de 21de ani ,cu permisul luat anul trecut…pe loganul de 13 ani cu nr de VN…si care incearca sa supravietuiasca in Bucuresti in timpul facultatii?!…si pe care il apasa din ce in ce mai tare factorul de stres numit TREBUIE SA FAC BANI!!!… Te-ai interesat la Serviciul Rutier al Politiei cu cate procente au crescut accidentele auto noaptea in Bucuresti? Si cauza sunt masinile care transporta ILEGAL persoane?…. Bine, nu sunt mentionate,caci le arunca repede soferul pasagerilor cateva vorbe gen” sunteti prieteni,nu clienti”… Ca sa scape de amenda. Vrei sa te simti safe? Sa intre in legalitate. Autorizatie rentacar pe msdina, autorizatie transport persoane pentru sofer.si un amarat de sticker pe spate cu numele firmei. E mult ca noi cerem asta?!…
    Acum sigur o sa imi sara in cap o gramada …. Ii astept pe Ind.4560 si dupa o cursa cu mine, sa vorbeasca.
    Btw: pe clever pot sa imi achite si cu cardul 😉

    • Silviu Iliuta says:

      Asa e, sunt si taximetristi buni. Am scris si la final: ei ar trebui sa die primii care sa ceara sistemul de caificative de la clienti. In felul asta ii veti elimina dintre voi pe melteni. Am rude care fac Uber ai care fac taxi, la fel de buni.

  2. Ion P. says:

    Nu. Formularea corectă nu e „Sunt şi taximetrişti buni”. Nu există decât taximetrişti, adică cei care lucrează şi merg la comenzi (şi care primesc calificative de la clienţi pe cele două aplicaţii care contează în Bucureşti şi nu numai: Star Taxi şi Clever Taxi) şi jepcari, adică cei care stau pe Splai în centrul vechi sau la Mall-uri sau la gară sau mai ştiu eu unde, să prindă fraierul pe care îl taxează de trei-patru ori preţul normal. Ăia nu sunt taximetrişti din punctul meu de vedere şi sper că nu numai al meu. Dacă te uiţi pe bordul maşinii lor, nu au niciun fel de aplicaţie. Nu au staţii, nu au nimic, pentru că ei nu merg la comenzi. Comenzile, din punctul lor de vedere, sunt pentru fraieri. Ei nu ne suportă pe noi, cei care muncim corect (da… şi eu sunt taximetrist) pentru că muncim pentru bani puţini şi le stricăm lor piaţa. Nici eu şi probabil alţii ca mine, nu-i suportăm pe ei, fiindcă ne-au stricat iremediabil imaginea. Problema este şi a clienţilor. Că dacă nu ar exista clienţi care nu cască ochii şi care după ce se urcă în maşinile acestor indivizi le şi plătesc preţul cerut de „frică” în loc să sune la protecţia consumatorului având bonul fiscal (după caz…) sau măcar cu numărul de licenţă (plăcuţa aceea ovală de culoare roşie de pe uşă), nu ar mai exista nici aceşti indivizi dubioşi. De ce nu folosesc potenţialii clienţi din centrul vechi aplicaţiile pentru comenzi taxi, culmea, care au sistem de calificative bine mersi? În general, cred, de lene.
    Sunt perfect de acord că ar trebui să existe un sistem de pedepsire a acelor taximetrişi care „fac preţuri”. Ar fi foarte simplu. Nişte angajaţi ai primăriei, sau nu numai, să angajeze o cursă cu unul din jepcarii respectivi. Bun, nu vrei să mergi în Drumul Taberei sau îmi ceri de trei ori preţul, ia dă-mi tu mie licenţa ta şi de mâine nu mai eşti „taximetrist”. Simplu. Sau dacă e angajat la firmă, retrag frumos TOATE licenţele firmei respective. Şi atunci firmele ar fi muuuuult mai atente pe cine angajează. Acum nu există niciun fel de control. Şi este inevitabil să apară astfel de exemple negative. Însă este foarte important să nu mai generalizaţi acest fenomen, totuşi destul de izolat, raportat la numărul de taximetrişti care practică meseria asta cu seriozitate. Mai uşor ar fi, decât să vă plângeţi că aţi luat ţeapă, să luaţi atitudine pentru a elimina aceste aspecte negative care nu ne fac decât rău. Tuturor. Şi nouă ca taximetrişti cât şi dumneavoastră, ca şi clienţi. Eu, deşi sunt taximetrist, am fost „ars” la aparat, ca şi client, de un alt taximetrist, pe care bineînţeles l-am raportat, cu consecinţele de rigoare. Adică i s-a reziliat contractul cu firma a cărei aplicaţie am folosit-o pentru a comanda acel taxi. Simplu. Nu cred că i-a convenit.
    N-am nimic împotriva şoferilor de la Uber sau Taxify. Câştigă o pâine. Nu-mi iau mie pâinea de la gură. Au clienţii lor, nişa lor. Treaba lor. Nu ducem lipsă de clienţi şi de comenzi. Adică eu nu câştig mai puţin din cauza Uber. Protestează exact jepcarii de care vorbeam, pentru că nu le convine când văd câte maşini de Uber se ocupă în faţa lor, şi taximetriştii care nu prea înţeleg că de fapt nu Uber sau Taxify sunt duşmanii noştri, ci chiar cei din rândurile noastre. Pe de altă parte, dacă ar fi să aleg în funcţie de criterii de siguranţă sau încredere, nu aş alege Uber, pentru că acei şoferi, deşi li se cere cazierul judiciar sau auto la începerea colaborării, nu înseamnă mare lucru. În primul rând, în caz de accident, nu există niciun fel de asigurare pentru pasageri. Noi, taximetriştii, prin lege, suntem obligaţi să avem astfel de asigurări. Noi avem obligativitatea să efectuăm ITP-ul de două ori pe an, deşi sunt multe firme care nu ştiu cum obţin acel ITP. Şi nu mă refer la firmele mari, ci la multitudinea de firmuliţe de câte 10-20 de maşini care au contract de colaborare cu firmele mari. Şoferii Uber nu sunt profesionişti. Sunt şoferi amatori. Cei mai mulţi lucrează ocazional ca să-şi rotunjească veniturile. Nimic rău în asta. Dar eu aş prefera, ca şi potenţial client, să mă las în mâna unui profesionist care are sute de mii de kilometri efectuaţi.
    Domnule Silviu Iliuţă, cu tot respectul, vă rog să vă documentaţi mai atent când scrieţi un articol. Şi nu mă refer numai la acest articol. În general, că tot vă place să generalizaţi.

    • Silviu Iliuta says:

      Sincer, eu transmit aici experienta personala. Ma simt mult mai in siguranta in Uber decat in taxi. Tu esti subiectiv, taximetrist, si nu ai cum sa fii altfel, asta e diferenta dintre noi. Legea at tb sa fie pentru toti la fel, credeam ca am scris asta clar, dar se pare ca nu.

  3. Monica says:

    Rau faci ca te simti in siguranta in Uber. Eu am renuntat dupa ce l-am folosit cam 1 an. Inainte sa povestesc ce am patit cu Uber ar trebui sa precizez ca si solutia Taxi e la fel de proasta. Dar pentru ca in taxi risti sa mori nu inseamna ca uber e bun. Sunt doua solutii la fel de proaste.
    Ce mi s-a intamplat cu Uber mie: am nimerit un sofer care era sa ma omoare, a intrat intr-o distanta de 1 km de 2 ori pe contrasens vociferand ca „uite prostii care conduc aiurea pe sens interzis”. I-am zis de 2 ori ca drumul corect e la dreapta: „da doamna, dreapta, si eu ce am facut?”. facuse stanga.
    Cu prietena mea in masina un sofer de uber a lovit 2 femei pe trecerea de pietoni.
    Mi s-a intamplat sa fiu prafturita ca e distanta prea scurta, ca m-a asteptat prea mult, ca i-am dat un loc de intalnire si eram pe trotuarul opus (ca si cum eu am inventat GPS-ul si nu merge bine din cauza mea). De asemenea m-am urcat in masini fara aer conditionat in plina vara, cu soferi putnd atat de rau a transpiratie ca m-am dus acasa si m-am schimbat pentru ca imi intrase mirosul in haine.
    Da, stiu, sunt filtrati dar noi ii filtram DUPA ce ni se pune viata in pericol. Nu sunt dispusa sa fiu cobaiul firmei Uber.
    As mai adauga si ca au niste preturi de-a dreptul nesimtite daca simt ca sunt necesari, nu au niciun plafon si mi s-a intamplat intr-o simpla dimineata catre munca sa platesc 65 lei pe 12 km.
    Asa ca… ramanem cu taxi = acel uber legal.

Lasă un răspuns