„Dacă fiecare eveniment cultural s-ar promova doar în zona academică, pe canale nișate, s-ar adânci prăpastia între generații. Cultura nu trebuie să se adreseze doar unor nișe și nu trebuie consumată doar de elite. Am implicat în această promovare a zilei Brâncuși reprezentanți din medii diferite. Un exemplu este prezența la conferința de presă a scriitorului și criticului literar Alex Ștefănescu. Ceea ce ne-am propus s-a realizat. Toată lumea vorbește despre evenimentul Brancuși. Vrem ca tinerii să devină interesați și atrași de cultură. Vrem ca tinerii să devină consumatori de produse culturale. Vrem să colaboram cu modelele tinerilor care se bucură de încrederea și simpatia lor”, afirmă Gheorghiu, potrivit unui comunicat al Ministerului Culturii.

Da, domnu’ ministru, aveti dreptate: cultura trebuie sa ajunga la tineri prin vectorii lor de imagine. Clar! Dar dvs. nu v-ati prins de doua lucruri:

  1. Asta nu inseamna ca Vulpita, care rupe audientele in randul tinerilor (2,5-3 milonae pe minut, minim 35% sub 30 de ani!!!) ar putea fi ambasador Brancusi. Nici Dani Mocanu, da?
  2. Daca tot ati luat-o pe fata aia, trebuia sa ii dati si ei sa citeasca doua fraze acolo. De pe Wikipedia, de oriunde. Sa ii fi spus asa: “Fata, Brancusi e sculptor, a trait la Paris multa vreme, a zis ca a plecat cand eram saraci si prosti si s-a intors gasindu-ne si mai saraci, si mai prosti.” Chestiuni din astea, domnu’ ministru. Trei vorbe. Pai asa e bine? Practic, daca a aratat ca i se rupe de Brancusi, credeti ca vreun tanar va fi atras de Brancusi dupa duda asta? Poate doar aia care o plac pe Antonia, zic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *