Din presa:
Dezastru pe una dintre cele mai noi autostrazi din tara. La o jumatate de an de la lansare, pe un tronson de 20 de kilometri intre Sibiu si Orastie au aparut fisuri in asfalt, iar soseaua o poate lua la vale din cauza alunecarilor de teren.

Treaba este foarte serioasa.
Viaductul Aciliu s-a surpat, iar autostrada va incepe sa alunece.
Va dau cateva citate dintr-un articol scris de Mihai Alexandru Craciun pentru Biziday:

” Imediat înainte de viaduct vor apărea scufundări cu deplasare de terasament. Adică gropi și fisuri în autostradă, mai ales după ploaie. „

„Sigur că fără o expertiză temeinică este imposibil de spus motivul exact al prăbușirii. Însă niciuna dintre posibilele cauze nu este una liniștitoare. Pentru că în definitiv, nu e nimic normal când elementele unui pod sub trafic încep să cadă! Mai mult, procesul de degradarea nu este nicidecum terminat. El este în curs și va fi din rău în mai rău, poate chiar MULT mai rău. „

„Ce se poate întâmpla mai departe? Orice! Fie capătul de pod, fie terasamentul de lângă el pot aluneca brusc cu câţiva zeci de centimetri, mai ales pe timp de ploaie sau imediat după o ploaie. Fiind vorba de o autostradă, unde prin definiția categoriei de drum șoferii circulă și se așteaptă să circule cu viteză și unde nimeni nu se așteaptă la obstacole neprevăzute, o denivelare de numai 20-30 cm poate avea consecințe catastrofale. „

„Întreg tronsonul trebuie supus unei expertize tehnice temeinice și INDEPENDENTE, care să propună soluții tehnice viabile pentru fiecare problemă. Nu cârpeli! Sectoare întregi din acest tronson vor trebui pur și simplu reconstruite pe alte soluții tehnice. Probabil vor apărea noi viaducte și probabil chiar și un tunel în Dealul Aciliu. Și sigur vor fi costuri suplimentare pe care va trebui să le plătim. Și probabil va dura un an sau doi până când vom putea circula din nou pe acest tronson. Dar măcar atunci o vom face în siguranța normală pentru o autostradă. Nu putem continua să circulăm pe o autostradă construită pe nisipuri mișcătoare, cu prețul vieții celor care o folosesc fără să aibă habar ce riscuri își asumă! „

Asadar, este o chestiune de timp pina ce soseaua se va duce la vale.
Un dezastru iminent.
Domnii de la CNADNR au decizia in mana: sa stea cu drobul de sare deasupra capului sau sa tronsonul de autostrada si sa il faca cum  trebuie.
Aloooo, domnii de la CNADNR, ne scuzati ca va trezim….
Lasati naiba birocratia, mergeti pe teren si vedeti care e treaba! Tronsonul acela de autostrada trebuia inchis deja!
Da-ti-o dracu’ de politica! Chiar nu mai conteaza ca politicienii sa bifeze la „realizari” cativa kilometri de autostrada! Gata, am aflat: Berceanu era un geniu si a facut vreo 50 de metri de autostrada, Tariceanu vreo 53, iar Ponta a inaugurat  10 kilometri. Pe cine naiba mai intereseaza? Nu e vorba de asta.
E vorba de vieti omenesti. TREZIREA!
Inchei tot cu un citat din Mihai Alexandru Craciun, pentru Biziday.
„Situația este într-atât de gravă încât, dacă mai există o urmă de rațiune în CNADNR sau măcar în Ministerul Transporturilor, tronsonul A1 Săliște – Cunța TREBUIE ÎNCHIS DE URGENȚĂ! Aici poate fi vorba de VIEȚI OMENEȘTI! Și cu atât mai grav este că pericolul se întinde spre magistrala feroviară 200, pe care circulă trenuri cu sute de călători. „

 

Citeste si:

Apelul unui fan: Robbie, nu îl mai lăsa pe Morar să îţi ia interviu! Fă-te că nu-l cunoşti!

Bahmuteanu, vrei sa fii sotia mea?

Cruzime de moment sau practică “pedagogică” românească?

Insule de vanzare in Grecia.

Inca o mizerie marca WOWbiz sau… cum sa-ti vinzi colegul.

O grecoaica din Syriza: “Nu poti pastra Romania in UE si sa fortezi Grecia sa iasa!”

“Vezi, Delia, ce ai facut?”

Puie Monta la Euronews.

Megacatedrala Mantuirii, Megamoscheea, Megapagoda…. Ce urmeaza?

 

One thought on “România, UE, 2015: circulăm pe o autostradă care se poate prăbuşi în orice moment!

Lasă un răspuns