“Cronicile

Am vazut la Digi ca exista un roman care a revolutionat traficul din New York. Michael Horodniceanu a condus tot ce a ținut de transport în New York, inclusiv Poliția Rutieră. S-a născut în București, România și a emigrat în Israel la vârsta de 16 ani. În 1970 a venit în SUA împreună cu familia sa. El a fondat Grupul Urbitran în 1973, fiind CEO din 1980 până în 1986 și 1990 până în 2008. În perioada 1986-1990 a fost comisar de circulație în New York City. A predat planificarea transportului, proiectarea autostrăzilor, ingineria traficului, finanțarea transportului și siguranța sistemului ca profesor cu normă întreagă atât în școlile universitare, cât și în cele postuniversitare ale Institutului Politehnic din New York University (NYU-POLY) și din Manhattan College. Acum este profesor la New York University Tandon School of Engineering, conducând Departamentul pentru Inginerie Civilă și Urbană.

Eu am un prieten care sta de 20 de ani acolo si n-a observat nicio revolutie, dar poate o fi. Poate ca fara el era mult mai rau, nu stiu.

Oricum e absolut laudabil ca Nicusor Dan va lucra cu un specialist in domeniu si nu vu niste urechisti agreati de partid, cum s-a intamplat pana acum. Printre masurile propuse de romanio-american:

Se va circula pe sens unic pe 22 de artere secundare din București. Măsura se aplică de miercuri
„Trebuie început prin reorganizarea regiei transportului din București. Anumite lucruri se pot face cu o investiție minimală, mai mult de timp și de organizare decât financiară. Cred că ăsta este primul pas care trebuie făcut pentru a îmbunătăți transportul din București. Parcarea este lucru care trebuie schimbat pentru a acorda prioritate mișcării. Se pot face schimbări care nu vor necesita la început investiții, care trebuie făcute mai mult în timp, ci schimbări de organizare. Direcția în care se merge este de a da prioritate pietonilor, celor care se folosesc de ceea ce noi numim transport activ – biciclete, chiar și mersul pe jos – nu folosirea de mașini particulare. Este important să ne sprijinim pe rețeaua de autobuze care trebuie să fie îmbunătățită, de piste de biciclete, care sunt foarte importante”, a spus el. Există în toată o problemă legată de COVID-19 și trebuie luată în considerare. Cu toate că folosirea transportului public nu contribuie în mod necesar la propagarea acestui virus, oamenii sunt atenți să nu circule prea mult cu transportul public, deși e un lucru necesar în orice mare capitală. Dar folosirea de biciclete și mersul pe jos sunt importante și asta e tendința în marile orașe. New York își mărește substanțial rețeaua de piste de biciclete și una dintre propunerile pe care le-a făcut universitatea a fost de a crea legături, de poduri speciale pentru pietoni și biciclete, nu pentru mașini. Bucureștiul este la ora actuală într-o fază în care lumea se folosește mult prea mult de mașini particulare, nu există un mod în care oamenii să meargă până la un punct cu mașina, să o lase acolo și să se folosească de transportul public. Bucureștiul, într-un fel, din punct de dezvoltare urban, arată mai mult ca Parisul decât ca New Yorkul, străzile sunt mai mici, dar sunt foarte multe locuri în care se pot face îmbunătățiri care să creeze posibilitatea unei mișcări mult mai fluide. Când am fost în București, am văzut că cel mai bun lucru era să merg pe jos sau să iau transportul public, altfel era absolut imposibil”, a spus el.
„Eu sper că ceea ce voi primi înapoi – pentru că ceea ce voi face este pro bono – este să-mi readuc la zi limba română și să mă folosesc de ea în mod curent”, a adăugat profesorul.

Om trai si om vedea.

Cititul desteapta! Incercati o carte:

 

O dragoste din alta lume

1 Comentariu la “Romanul care a imbunatatit traficul din New York va lucra cu Nicusor Dan pentru Bucuresti.

  1. Pingback: Zelist Blog » Blog Archive » Care au fost cele mai viralizate subiecte in presa online si pe bloguri, in perioada 19 – 25 octombrie 2020?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *