Ieri, l-am ajutat pe nepotul meu la teme. Matematica, clasa a III-a.
Aveti mai jos cateva probleme pe care eu, dupa ceva efort, am reusit sa le rezolv.
Dar, va spun sincer ca nu am fost in stare sa i le explic tinand cont de metodele invatate de el la scoala.
1

2

3

4 Si, la final, o intrebare care m-a dat pe spate.
Din clasa intai:
13161259_1347271631954995_1405057776_o
13161439_1347271621954996_665703260_o

Sper ca imi voi da seama pana la urma cum chem la mine o urechelnita.  Am tot weekend-ul la dispozitie. (Am incercat deja: „pisi-pisi, cuţu-cuţu, ure-ure…”)
Spor la rezolvari!:)

de Silviu Iliuta

Citeste si:

Adultii gandesc mult prea complicat.

 

 

 

*cele mai recente articole pe facebook/cronicipebune

DACA NU TE DOR OCHII DE LA CITIT:

carte buna

45 thoughts on “Cate probleme de clasa a treia stii sa rezolvi?

  1. Nico says:

    Problema 1: 5 oi si 10 păsări; problema 3: 21, 29 si 24. Pentru a doua si a patra problema, imi cam trebuie pix si foaie si nu am la îndemână. Sunt probleme decente a caror rezolvare se învăța la clasele primare.
    Urechelnița va rămâne un mister.

  2. Diana Tanase says:

    Se pare ca insecta nocturna este vedeta , si are nevoie de nume propriu ca sa-l egaleze pe al tutei care a facut manualul….:)) Copii sunt mai destepti decat autorul in cele mai multe cazuri,.asa ca o pot „chema” cum doresc.ei….in functie de imprejurari..:)) La capitolul matematica,autoarea e chiar „geniala” daca isi imagineaza ca elevii sunt capabili la aceasta varsta sa poata rezolva probleme cu conditii simultane de date si necunoscute (sisteme de ecuatii)…cred ca autorul habar nu are de asa ceva, dar la probleme cu capete si picioare se poate calcula cati miriapozi sunt in curte…..:))

  3. Dani says:

    Problemele respective de mate sunt ok la clasa a III-a. Bine, a III-a si a IV-a, pe acolo. Unele se rezolva cu segmente. Probleme d-astea am avut si noi pe atunci, adica acum 10 ani. Alea sunt perfect in regula, trust me. (Legat de chematul urechelnitei….e o tampenie)

      • Elena Alina says:

        M-a rugat un var sa o ajut pe fiica lui de clasa a 5-a sau a 6-a cu niste probleme de matematica. Simplu. Le-am rezolvat, am aruncat niste x si y pe acolo si se uita chioras fata la mine ca de unde x si y. Am vazut ca in caiet foloseau mai degraba a si b, asa ca am schimbat. Dar tot era ceva in neregula. Si am luat exemplele rezolvate in clasa. Si m-am blocat.
        „Se dau… ”
        „Se iau…”
        „Se …” whatever. Ca mi-era greu sa ii explic ei de ce e asa si nu invers.
        Asa ca sincer, problema nu e cati le pot rezolva, ci cati pot sa le explice apoi copiilor, in limbajul dorit de profesori. Ei ar intelege si cu x si y, dar daca profesoara doreste sa scrii oi si pasari, asa trebuie sa le si explici.

        Asa mi-am luat-o si eu in freza prin a 6-a ca nu stiu teorie la fizica, pentru ca la o problema pe care am decis sa o rezolv singura (genul acela cu un mobil pleaca din A, ajunge in B, distante, viteze, iar eu alesesem ceva mai nou: cu doua mobile pleaca unul spre altul, ceva ce inca nu facusem la clasa) , in loc sa scriu d = .. , am scris B->P = (problema zicea ceva de Bucuresti si Pitesti ). Problema rezolvata corect, dar d inseamna distanta, deci looooogic ca eu nu prea le am cu teoria.

      • Lucian says:

        Toti care au fost atenti la scoala. Restul care „cumpara scoala cu totul” si sunt JMECHERI cu BMWEURI si MERTANE, le canta minune si salam n-au cum sa stie. pentru ei scoala este mai grea ca pe vremea lor.

  4. Raluca Chelcea says:

    Sunt foarte „ok” .Intrebarea este : cati dintre idiotii care „creeaza” asa ceva, au trecut testul psihiatric ( nu psihologic)

  5. madalina says:

    Problemele se rezolva cu segmente, metoda care se invata in clasele promare si e abandonata mai tarziu. Sigur insa ca nu toti copiii si nu toti adultii le vor da de cap.

  6. Alexandru Mic says:

    Problemele astea sunt cu 2 variabile si inlocuirea primei variabile cu a doua… cred ca si eu am facut probleme de astea pe clasa a 4. Pe clasa a doua am inceput cu o variabila si segmente.
    EX: Problema cu oile e asa:

    x-oi
    y-pasari

    STIM
    x+y=15 (numarul de capete)
    4x+2y=40 (oile au 4 picioare, pasarile au 2, iar in total sunt 40)

    x=15-y
    60-4y+2y=40
    60-2y=40
    -2y=-20
    y=10

  7. Miruna says:

    Asta cu urechelnita, din cate imi dau seama e o lectie la cuvinte cu grupurile CHE CHI „CHEmi, ureCHElnita”…nu cred ca se asteptau la un raspuns…

    Problemele de matematica sunt ok, dar intr-adevar, de ce trebuie sa invete sisteme de ecuatii cu 2 necunoscute la clasa a3a? Am aceasta discutie cu matusile mele in fiecare weekend, pentru ca au copii mici in scoala si li se pare prea greu. Da, si noi am studiat acelasi lucru (sunt nascuta in 89 deci nu am prins invatatura comunista) dar acum 10-15 ani aveam aceleasi teme, cu acelasi nivel de dificultate si nu se mai ataca nimeni. Problema este ca pe vremea mea nu imi rezolva mama temele, ca sa isi dea seama ca nu stie sa le faca…

    • degetel says:

      Sisteme de ecuații cu 2 necunoscute se făceau În clasa a 5 a pe timpul nostru. Dar ținând cont de cât de inteligenți sunt copii noștri cred ca e acceptabil

  8. penciuc laura says:

    mda, imi amintesc problemele de a III a pe care le-a avut si fiul meu, exact de acest gen. Am supravietuit clasei, acum e a V a. Întrebarea e alta: cati parinti sunt capabili sa rezolve astfel de probleme, daca ai trecut de mult de cl a III a, si daca ai facut a III a in 1989, cam esti pe langa. Ecuatiile cu 2 necunoscute sunt complicate pentru acesti micuti. a trebuit sa ii explica copilului meu absolut tot. Problema cu urechelnita va ramane vesnic un mister. Carti scrise de idioti.

  9. Lia says:

    Este greu de explicat ptr ca aceste probleme se rezolva prin segmente, iar noi, adulți fiind le rezolvam la alt nivel.si este greu sa ne coboram la rezolvarea cea mai simpla. Eu oricum cred ca problemele sunt voit mai grele decat este necesar ptr a trimite copiii.la meditatii in particular….

  10. Larisa says:

    In loc de urechelnita putea fi orice altceva,asta se intelege din punctele de suspensie „…”,asadar „cum chemi la tine o…urechelnita?”,simplu :vino aici ! 🙂

  11. Tudor says:

    Nu ai cum sa chemi la tine o urechelnita, pentru ca nu aude 😀 mistery solved (desi imi placea mai mult ideea cu ure-ure).

  12. Egiptul prin ochii mei says:

    Nu inteleg cum se rezolva astea prin segmente. Am facut scoala in comunism. Cred ca am fost generatii intregi de intelectuali atunci si nu ne-a chinuit nimeni nu probleme complicate si citit de la gradinita. Trebuie sa existe metode alternative simpliste de a rezolva aceste probleme ..desigur numai invatatorii stiu …

    Am reusit sa rezolv problema cu oile foarte simplu si rapid la nivelul lor. Am desenat 15 cercuri pe post de capete si apoi 15 cercuri sau patrate pt corpuri, apoi am adaugat cate 2 picioare la fiecare si am explicat copilului ca avem un minim de picioare/animal. Cand am terminat l-am pus sa numere cate picioare sunt, (30) si sa imi spuna cate picioare in plus au mai ramas de adaugat (10). Am atasat cate o pereche de picioare la primele aratari, pana cand am terminat picioarele ramase in plus :)) apoi am conturat mai bine animalele cu 4 picioare sa arate a oi si restul sa arate a pui. Pare complicat dar de fapt ia f putin timp.

    Apropo, ati vazut cum invata japonezii tabla inmultirii?

  13. Stefan Mihai says:

    Sunt elev in clasa a 9-a si am prins acest sistem infect in care ti se baga in cap tot felul de prostii de care nu ai nevoie mai departe…cat despre probleme ele se rezolva normal prin metoda algebrica care se invata in clasa a 5-a. Cei din clasele primare sunt invatati sa le rezolve prin metoda segmentelor daca nu ma insel, totul tinand de cateva calcule

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *