Aproape toti cei care comenteaza il considera pe vatman erou national. De la “Bravo, ba!” la “Trebuia sa ii dai mai tare “ si “Sa moara ciorile cu BMW!”

Arunc si eu urmatoarele intrebari:

1. E clar ca soferul BMW e vinovat. Cum vi se pare suspendarea permisului o luna di amenda de 2330 de lei? Mica sau mare?

2. Daca tu crezi ca vatmanul a procedat corect si ca nu trebuie sanctionat, ce facem de maine incolo? Substituim organele legii cu vatmani? Mai clar: orice vatman va avea dreptul sa intre in orice masina care sta pe linia de tramvai?

3. Daca masina de pe linia de tramvai e a ta si tocmai ti s-a intamplat ceva? Daca a murit motorul? Sau daca e a copilului tau? Are vatmanul dreptul sa faca ce a facut?

4. Daca vatmanul isi face singur dreptate e un cocalar la fel de mare ca ala cu masina sau erou national? Mai avem nevoie de Politie sau e suficient sa faci scoala de vatmani si te substitui autoritatilor?

Astept raspunsuri sincere.

14 thoughts on “Cum a devenit un vatman erou national.

  1. Mihai says:

    1. Sanctiunea este mica. Acolo a fost un cumul de contraventii: depasirea coloanei la semafor, blocarea traseului tramvaiului, injurii, tulburarea linistii publice, instigare la tulburarea linistii publice. Nu spun ca vatmanul a fost fara partea lui de vina.
    2. Trebuie tinut cont ca vatmanul nu a lovit initial prea grav masina. Daca actiunile vatmanilor s-ar reduce la o mica impingere, atunci da, ar trebui sa ii alerge pe toti in acest mod. De aceea nu ne dam din calea masinilor de politie, salvare, pompieri – stim ca nici aia nu au curajul sa ne impinga usor.
    3. Nu am ce sa caut pe linia de tramvai. Daca totusi s-a intamplat ceva si am ajuns pe linie, ceea ce nu a fost cazul aici, in mod sigur gasesc o metoda sa semnalizez aceasta problema (stiu ca exista semnal de avarie pe unele masini, sigur nu la BMW).
    4. Nu este erou si nu si-a facut dreptate. Dar este corect, mereu asteptam sa intervina autoritatile cand apar probleme, toti stau cuminti si asteapta. Atunci cand taie cineva coada, nimeni nu zice nimic, asteapta paznicul sau autoritatile sa intervina. Cand te fura la cantar, mergi la autoritati, nu faci scandal in magazin. Cand te ameninta careva sau chiar te loveste, stai cuminte si o incasezi si apelezi doar la autoritati. Sau nu e chiar asa?

  2. RukiRG says:

    Cum am mai spus si pe alte postari, reactia vatmanului poate nu a fost cea mai potrivita, dar a fost oarecum corecta din mai multe motive…
    1. Pe filmare daca ne uitam cu atentie observam ca tramvaiul are semafor diferit de masini. BMW-ul bloca tramvaiul. Dar cum bine ati spus si in postare, se stie deja ca BMW-ul e vinovat. Ma rog… soferul.
    2. Initial „soferul” franeaza la soneriile insistente ale vatmanului. Inainteaza putin urmand sa opreasca iar, moment in care vrea sa ceara socoteala. Tramvaiul insa il nimereste in spate… Majoritatea oamenilor o sa fie tentati sa spuna ca a facut exces de zel. Poate a fost… poate nu a fost… sau a fost SI asta… insa… Trebuie luat in considerare urmatoarele:
    – Cat de rapid accelereaza un tramvai. Si aici ma refer la acel decalaj dintre inceperea manevrei de accelerare si momentul in care tramvaiul incepe sa se miste. La autovehiculele mari (autobuze, camioane) mai vechi, acest decalaj exista… E cam o secunda diferenta din momentul cand apesi pe pedala pana cand vehiculul se misca
    – Cat de brusca ar fi franarea cat sa nu dai pe jos toti pasagerii din spate (batrani, copii, femei, barbati) si punandu-i in riscul de a ii rani pentru un cocalar.
    3. Presiunea… posibil ca multe persoane sa zica „Domne e sofer profesionist”… dar pana la urma tot om e. Posibil sa fie si o reactie nervoasa datorata traficului, intarzierilor, blocajelor cauzate tot de astfel de specimene.
    4. O posibila pierdere cu firea in momentul cand cocalaurul deshide portiera… Cred ca in 99 la suta din astfel de situatii, cand se deschide portiera e semn ca urmeaza o reglare de conturi si nu niste scuze.

    Acum raspunzand la intrebarile din postarea dvs:
    Dupa parerea mea, pedeapsa este cam mica… Vorbim aici de:
    – Depasire coloana oprita la semafor
    – Blocarea tramvaiului
    – Comportament agresiv
    – Distrugere (lovirea tramvaiului cu pumnii, se aude pe fundal, plus fortarea usii de acces la vatman)

    2. Nu este neaprat vorba de dreptul de a intra in orice masina de pe sina… cu toate ca legea spune clar ca tramvaiul nu trebuie incomodat (excludem situatii ca pe Mihai Eminescu unde banda masinilor e aceeasi cu a tramvaielor, logic), dar aici nu vorbim doar de blocarea tramvaiului cat si de comportament agresiv in trafic (franarea brusca in fata tramvaiului, sau cum se mai spune „brake check”)
    3. Excat cum am mentionat la punctul 2, vorbim de un comportament agresiv la volan… Comportament ce nu ar avea loc intr-defectiune tehnica… Cat despre faza cu copil in masina, probabil daca scena ar fi putut fi periculoasa, nu ar fi avut loc. Plus, ca daca te stii cu copil/batran in masina si te consideri parinte/tutore sau chiar un simplu sofer, NU faci asa ceva cand stii ca poti pune in pericol respectiva persoana. In rest, ti-o asumi.
    4. Fara suparare, dar pare putin exagerata intrebarea. Pana la urma, daca circulam cu masina pe artere principale ce au linii de tramvai (Mihai Bravu-Stefan cel Mare, Colentina-Mosilor etc, pana sa se puna acele garduri) si suntem atenti, putem observa zeci sau mai multe cazuri in care tramvaiul devine pur si simplu INVIZIBIL in trafic si ignorat. Situatii de genul aduna mult stres si nervi si se poate recurge la astfel de situatii. DAR… asta este valabia si intre masini. Ideea este ca, trebuie sa fim realisti. Politia Romana nu poate sa faca prea multe. Hai sa ne imaginam ca accidentul nu se intampla. Vatmanul aducea filmarea la politie, se depunde o plangere… iar apoi ramane asa pana la vecii vecilor, deoarece filmarea de pe camera neomologata nu este luata in considerare. Daca intersectia nu avea camere, ura si la gara, cocalarul facea acelasi lucru pana cand probabil, ar fi putut fi prins la un moment dat (cine stie cand) de un echipaj.

    Inca o data pun punctul pe gabaritul tramvaiului si pe cum se poate frana brusc cu asemena vehicul IN SIGURANTA ! Pana la urma urmei, daca o iei logic, preferi sa ii infunzi bara la cocalar (pe vina lui) decat sa franezi brusc ca sa il eviti pe cercopitec, dar sa risti sa dai cativa pasageri pe jos, sa ii ranesti si sa o dai in bara si mai rau.

  3. Zev says:

    Un avertisment pentru vatman, luat la HR si explicat cu frumosul bah intelegem ca te-ai saturat de jmekeri prosti, dar sa faci pe Pintea Viteazul nu e o solutie. Data viitoare fa frumos o pozna cu telefonul, sa se vada numarul si pozitia masinii, uite am facut un formular standard de juma’ de pagina, il completezi, atasezi poza si-l predai sefului de tura (sau cum s-o fi chemand). Noi trimitem formularul si poza la politie, si se ocupa ei, tu nu te enervezi. Jmekerul isi ia amenda, si poate nu la prima dar la a treia pricepe ca nu merita, de banii aia isi mai lua opt cruciulite de agatat de retrovizor si un sidi cu Salam. Intr-un an-doi pricep si cei mai talambi. Parerea mea.

  4. Mociran Nicolae says:

    In cazul de fata masina nu avea ce cauta pe linia de tramvai. Dacă prin anumite împrejurări ai ajuns acolo faci tot posibilul sa eliberezi linia . Dacă îți moare motorul pe linia de tramvai sau în oricare altă situație exista luminile de avarie . In cazul vatmanului a fost un mod de exprimare neortodox fata de situatiile care le întâlnește mereu pe traseu , probabil împins si de alte experiențe asemănătoare în care desi a anunțat poliția nu sa facut nimic . Gestul lui probabil va descuraja situații de acest fel ,deși nu cred . Dacă nu se intampla nimic acel conducător auto continua sa faca la fel pe viitor crezanduse mai presus de lege . Dacă la fiecare intersecție sau semafor ar fi camere de luat vederi si bineinteles cei care trebuie sa isi faca treaba privind vizualizarea si luînd măsuri situațiie de acest gen ar dispărea sau ar fi mai puține.

  5. Io says:

    1. Nu avea ce cauta pe linia de tramvai. A vrut sa fie primul la semafor, data viitoare poate ca o sa respecte legea….
    2. Vatmanul nu trebuia sa-l loveasca – potrivit legislatiei actuale isi poate pierde temporar dreptul de a conduce.
    Dar acuma ai deschis polemica despre moral – legal – ilegal…. 🙂

  6. Andrei says:

    Domnu IIsus.. se pare ca sunteti un exemplar pe cale de disparitie.. oricine poate comenta pe fapta unei intamplari.. nu toti sunt la fel de culti si inteligenti precum dumneavoastra ! insa noi.. cei mai prosti uneori suntem tentati sa facem chestii de genul ! Este absolut interzis sa fii pe linia de tramvai , asa ca se exclude prin lege problema cu ” vamanul poate lovi orice masina ” n-are ce cauta nici o masina pe linia de tramvat.. ce vii cu situatii tampite ca : ” daca a murit motorul „! ? ce motor mort frate cand il vezi ca se misca ala.. de ce pui situatii care substituiesc acest caz de fata !.. zi faina !

  7. Stefan says:

    Exista cateva specimene aici care afirma ca vatmanul nu a franat brusc sa nu sperie sau sa raneasca pasagerii.Eu am o intrebare pentru acesti oameni: Ce sofer/vatman tampit si inconstient se angajeaza intr-o tamponare voluntara, indiferent cat de mica, cu pasageri in masina/tramvai? Hai sa ne trezim maine si sa tamponam toti terminatii din trafic care ne deranjeaza…practic hai sa fim ca ei! BMW-listul…tampit din fabrica n-ai ce sa-i faci dar cand te-ai combatut o contraventie cu o alta contraventie esti la nivelul lui adica ZERO! Ce-a facut vatmanul aici e echivalent cu ce face locala cu vanzatorii de patrunjel,aplica masuri care nu sunt necesare si le aplica in exces chiar! Doi prosti,doi terminati iar cei care sunteti partinitori sunteti egali ca ei…soferul sa plateasca pentru contraventiile lui iar vatmanul pentru ale lui,ambii au incalcat legea,ambii trebuie sa plateasca! Ce-a facut vatmanul incurajeaza furia la volan si ce-a facut soferul incurajeaza nesimtirea si tupeul de rahat…lucruri care n-au ce cauta intr-o societate teoretic civilizata!

  8. Flory says:

    1. Mi se pare o sanctiune corecta, poate data viitoare se va gandi de 2 ori inainte de a sicana in trafic. De altfel, este un exemplu bun de „asa nu” pentru altii.
    2. Nu a procedat corect, insa consider ca era suficient sa I se aplice o mustrare. Avea 2 km la ora, iar bizonul cu BMW ii tot punea frana. In cazul in care nu ati circulat niciodata cu un tramvai, este mult mai incomod sa suporti franele decat un impact minor cu viteza aia (asta pentru desteptii care exagereaza cu „siguranta pasagerilor a fost pusa in pericol”).
    3. Nu cred ca vatmanul ar fi facut asta in cazul in care observa ca e ceva in neregula… Daca pateam ceva, nu cred ca mi se blocau picioarele pe frana si acceleratie (se vedea clar ca vrea sa il enerveze si s-o fi saturat ai omul de idioti de genul). Din nou, daca motorul e mort, masina nu porneste si se opreste singura. Imposibil sa fie copilul meu, l-as fi educat sa ii respecte pe cei din jur. Si daca totusi partea cu educatia nu imi iesea, il felicitam pe vatman ca I-a a dat o lectie. Repet, nu are dreptul de a lovi masini, dar in cazul in care traiesti in Romania si ai de-a face zilnic cu bizoni in trafic, il inteleg. Eu conduc foarte rar tocmai din cauza asta.
    4. Nu stiu daca e cocalar sau nu, si nici erou national nu poate fi numit, ca nu a salvat pe nimeni. Insa in Romania nu iti faci dreptate daca nu iesi din tipar. Credeti ca ar fi fost sanctionat soferul masinii daca vatmanul statea cuminte si se uita cum incalca regulile de circulatie si cum il sfideaza cocalarul? Nici nu ar fi fost bagat in seama filmuletul, iar pasagerii din tramvai cu siguranta si-ar fi varsta nervii tot pe vatman, ca nu stie sa se impuna, ca e prost si nu trece, etc. Politia e pe jumatate corupta, iar cealalta jumatate nu face fata numarului de cocalari. Asta e motivul pentru care unii aleg sa isi faca singuri dreptate. Dar nu se pune problema sa nu avem nevoie de politie.
    Intrebare: Cum credeti ca ar fi procedat cocalarul, daca era vatman??

  9. Respect vatman says:

    O boratura imputita de om ala cu masina, ce sa mai zic….NESIMTIT

    Respect vatman.

    L-a bagat din nou in SIMTIRE dar tot ignorant a ramas. Macar a ramas si fara permis.

    Sunt de acord cu ce a scris mai sus Flory.

    Sper ca celelalte boraturi care fac la fel, sa invete ceva din treaba asta.

  10. Olga says:

    fecare are partea lui de mers … pietonul pe trotuar …tramvaiul pe linie ..si auto pe carosabil..trebue sa ne respectam toti partea de mers /// nu suntem in jungla sa mergem pe unde vrea fiecare …sunt reguli de circulatie ,care trebue respectate ,,atunci cand nu se respecta,aceste reguli …vatmanul are dreptate…eu ca pietn ,daca as merge agale pe carosabil ,in fata BMV ulu,,nu cred ca i/ar placea soferului,,ba chiar cred ca as fi primit si o palma

Lasă un răspuns